Piaskennel

120831

Mulet efter ett riktigt kraftigt hällregn i natt, 18° C.
Jag funderar mycket denna sommar på om jag ska fortsätta med hundutställning eller inte. Jag börjar rent tröttna på utställningar då det blir mer och mer konstiga bedömningar nu för tiden.
Mina senaste erfarenheter som ligger i färskt minne räcker för att jag ska krokna. Domaren skulle bl a ha långa ryggar och små huvuden på Japaneser! En annan domare gillade inte färgen på en hund och p g a detta hittade på att hunden hade 7 olika fel!!! Ingen hund är felfri, inte heller denna. Men domaren lyckades inte pricka in ett enda av de felen som fanns utan uppfann egna, bl a tandbortfall, vilket hunden inte har! Det är en riktig tragedi varthän det går med hunderiet.

120830

Klarblå himmel, 15° C.

Igår köpte jag en ny karda på Granngården. Jag är så less på alla dessa stora borstar, med våra småhundar är de så klumpiga så man inte kommer åt överallt. Den mista kardan för hundar är ungefär lika stor som den jag köpte, men sedan är det en kant runtomkring så den blir i alla fall så stor så den är svårt att borsta med i alla skrymslen och vrår på en liten dvärghund. Då köpte jag en lite karda för katter, och det var inte dumt alls, den var extra skonsam men ändå effektiv. Den bästa jag fått tag i på många år!

120829

Mulet, 15° C.
Idag blev det en resa till veterinären, det är ett himla spring hela tiden när man har många hundar.

120828

Klarblå himmel, 4° C klockan 7 på morgonen.
Jag hittade ett gammalt kort i gömmorna idag på några ungdomar taget för många år sedan av mina tidigare hundar.

Utkast: Aug. 27, 2012

Minsta Italienare pojken Feliz kommer här bild på, på begäran. Först tillsammans med pappa och halvsyster.

Sedan tillsammans med mamma och en släkting till pappa, Talata Qualidade De Primeira, som vi söker ett bra hem till.

Utkast: Aug. 27, 2012

Solen har lyst upp under dagen och blåsten har avtagit. Här tar sig två 6 åriga mammor välförtjänt vilopaus i solen.

120827

Mulet efter en regnig natt, 12° C. Riktigt blåsigt idag, höststormarna har startat.

Idag städade jag plånboken, det blev 5 rabattkuponger att slänga denna gång. Företag sätter utan att tveka i system att sända ut rabattkuponger i samma veva som varan inte finns i butik.

Tänk om jag skulle säga att det är rabatt på Chihuahua valpar från mig denna vecka, men det finns inga till salu, skulle inte det få folk att undra?

120826

Mulet, 14 grader.
Nu har jag börjar förstå mig på nya telefonen lite mera. Varje gång den sätts på laddning så upphör den att fungera i ca ½ dag på en sprillans ny telefon. Har man tidigare hört om sådant?
De små växer.

120825

 
Klarblå himmel, 9° C.
Taro är förstfödda hanen, han är till salu.

Tomio är sistfödda hanen, han är till salu.

Igår fick jag till sist med annonsen på KöpaHund.se, det var mer än lovligt krångligt denna gång men efter ett par dagars arbete och hjälpa via support så lyckades det till sist. Ute finns nu alltså Pia´s Feliz till salu för 9000 skr. Han har sina testiklar på plats och är på alla vis helt ok rakt igenom, korrekt bett, inget brock, sluten fontanell o s v. Han är leveransklar.
 

Arkiv