Piaskennel

121027

Mulet med ett lätt snötäcke på backen efter kvällens och nattens lätta snöande, 3° C.

Idag var det dags igen, ingen telefon...

Fortfarande inget från webhotellet, så det tycks dröja... Betalt tar de, men gör de som man kan anväda det man betalt för, knappast... Det blir väl aldrig mer någon hemsida för mig. Endera dagen kommer dessutom gamla hemsidan som inte är uppdaterad sedan juni att gå i graven...

Chihuahua valparna tror jag blir mest långhåriga, förutom Francisco, som jag tror blir korthårig.


121026

Klarblå himmel, snöande på kvällen, 3° C.

Snön som föll igår kväll är borta på morgonen.

Idag har vi varit till veterinär och bevisat att Pia´s Chicka Pepita har friska knän.
 


121025
Mulet efter en frostig natt, snö på kvällen, 2° C.

121024

Några molntussar på klarblå himmel, 9° C.

Ny bild på de små.
 


121023

Klarblå himmel, 7° C.
Idag och igår kväll fungerade inte internet igen.

121022

Mulet, 10° C.
Idag vinkar vi farväl till Tomio och önskar dem lycka till på den nya färden i livet.

121021

Mulet, 9° C.

P g a problem med överföringen till nya webhotellet så kommer det dröja ytterligare 5 - 10 dagar innan jag kan prova nästa gång att få igång min hemsida. Ha tålamod, det måste jag själv ha också.

En bild på sovande hundar, med Pia´s Feliz på toppen.

121020

Lätt mulet på morgonen, sedan klar sky, 7° C.

Idag har jag telefon igen.

Jag söker någon som kan följa som sällskap och hålla hund åt mig på söndagen den 28:e oktober. Någon hågad?

121019

Mulet, 11° C.

Då var det dags igen, idag mitt på dagen slutade telefonen att fungera igen.


121018

Mulet, lätt regn från och till, 11° C.

Här har jag feber och är allmänt skruttig, så blir det när man tar ut sig för mycket...


121017

Mulet, 9° C.

Det är märkligt vad somliga helt skamlöst ägnar sig åt förtal, de har tydligen inte en enda aning om att det är olagligt och därmed åtalbart.

Jag är väldigt efter med att besvara min e-post, ha tålamod med mig... Tack!

En bild på de minsta.



121016

Mulet efter snöfall under natten, eftermiddagen blev solig, 7° C.

Tomio är bokad.

Kvar till salu är Pia´s Feliz (Italiensk vinthunds hane isabellfärgad född 7 juni 2012), Pia´s Su-Su-Mu Taro (Japanese chin hane vit/svart född 10 augusti 2012), Pia´s Niño Francesco (Chihuahua, hanhund, troligen brindle, född 23 september 2012) och Pia´s Niño Benito (Chihuahua, hanhund, troligen black/tan brindle, född 23 september 2012). Hårlag på Chihuahuorna är ännu för tidigt att uttala sig om, det kan bli vilket som.

121015

Mulet, 11° C.

Ingen telefon efter klockan 15,30 igen.

Några ord om helgens utställning.

Jag börjar med knäppa bedömningar:

En hund får en enda liten anmärkning i kritiken på en detalj (som inte ens stämmer), i övrigt är det ihoprafsat lite allmänt skit som inte säger någonting om den hunden, och inget rasspecifikt, men inte heller negativt, den får very good.

En annan hund får anmärkning på ytterligare en liten struntsak, som heller inte stämmer, i övrigt inte en enda mer anmärkning, den får good.

Nästa hund har ställts ca 15 gånger och alltid fått beröm för sina fantastiska rörelser, så helt plögsligt kan hunden inte röra sig varken bak eller fram och får excellent men inget mera... Om rörelserna skulle vara så dåliga så borde denna hund definitift inte få en excellent, rörelser är allvarliga, då det handlar om sundhet men även kan spegla temperament.

Nästa hund anmärks det på att den har aningens små öron, i övrigt är det så bra i allt och jösses så mycket skrivet det fanns, det renderade en very good. För övrigt ska rasen ha små öron.

En hund gick som en kratta, fick inte ens upp svansen halva tiden, den hunden fick allt och gick och fick BIR!!!

En hund som hade ett diskvalificerat fel för sin ras fick cert, cacib och slutade som BIR.

Varför bemödar man sig för att åka till en enda utställning? Det är definitift inte i proportion till hundarnas kvalitet. Och än mindre till kostander och ansträngningar som man gör sig att bara visa trevliga, glada, friska och helt igenom vackra hundar men så löjliga resultat att ett barn skulle lyckats bättre som domare.

När ska det vara slut på denna utförsbacke som sker i kvaliten av våra domare?

Så är det utställare, en hund som inte ens ägare kan ta i kanske inte skulle vistas på utställning? Har den så dåligt psyke och / eller är så otroligt illa tränad så mår den psykiskt DÅLIGT av att vistas på en hundutställning så den ska helt enkelt inte VARA DÄR! Ta hänsyn till er hunds psykiska hälsa, misshandla inte er hund! För övrigt har man lite att vinna på en sådan misshandel, det är inte träning, det är att skrämma upp hunden så den senare, när den förhoppningsvis är tränad rätt, kan vara så traumatiserad att den aldrig mer vill visa sig på utställning.

En bra domare kommer inte heller vara glad åt att behöva möta sådana dåliga hundar i utställningsringen.

Jag följer ett oerhört litet antal hundar, och såg alltså bara skitbedömningar på de hundar jag följde. Om detta varit ett utplock av enbart det dåliga av tusentals hundar så hade det kanske inte varit så illa, men att alla jag följde denna helg som var under fyra olika ägare och av 4 olika raser och 5 olika domare ska samtliga bli tokigt bedömda är inte rätt.

121014

Regn på morgonen, snöat under natten i grannbyn, lätt mulet på eftermiddagen, 8 grader.

Vi har många många fler bilder på våra valpar, så nu får skriva e-post till mig direkt så kan jag sända flera, och större, på någon speciell hund, för den intresserade.

Idag fick vi hjälp till bilder på de nya stora, tack Jeanette!
 
 
 
 
 
 
 


121013

Mulet, 7° C.

Våra Japanese hanvalpar. En av dem är kvar till salu för den intresserade, om ni har ett bra och permanent hem att erbjuda den.
 


121012
Mulet, 8° C.
Vi fick tragiska besked idag, Pia´s Asnière "Junior" (Phaléne) har gått till himlen, fridfullt, det hände igår morse, eller igår eftermiddag för oss, då han levde i USA. Född 30/11-01, så han blev alltså nästan 11 år gammal.

Idag ringde någon på morgonen, när jag tog telefonen ur laddaren så dog den. Igen, jag är utan telefon från och till under hela dagen.

121011

Klarblå himmel, 7° C.

Vi har nyheter, om det nya webhotellet vi bytt till står för vad de lovar så kommer hemsidan vara tillbaka i slutet av denna månad, eller i börjar på nästa. Så vi håller tummarna!

121010

Mulet, 9° C.

Idag har vi ingen telefon igen.

121009

Mulet, fin kylskåpstemeratur 8° C, man kanske ska frosta av kylen idag.

Här är grabbarna. Det lutar åt att Francisco möjligen är brindle och Benito black/brindle. Vi ni ha mer detalierade bilder och större, är det bara säga till så sänder jag.

121008

Några ljusa, höga moln på en klarblå himmel, 11° C.

Barnen utvecklas snabbt nu, de har alla fått ögonen helt öppna idag. Något sena men det är normalt när valparna är så pass mycket för tidigt födda.

121007

Klarblå himmel, 11° C.

Idag blir Chi barnen 2 veckor, tikarna har börjat öppna ögonen och blir sötare och sötare för var dag nu.

Så har vi fått härliga bilder på Aimi (1 ½ år) och Maaya (8 månader), tack Madeleine!
 

121006

Mulet och blåsigt, 9° C.

Japanese valparna blev 8 veckor igår.
 
 

121005

Lätt mulet, 9 grader.

De små valparna utvecklas mer och mer, nu har alla börjat få päls på nosen. Allt tar lite längre tid när de är födda för tidigt. Nu vågar vi tro de ska överleva, speciellt hanhundarna har tagit sig med språng sista dagarna. Därför finns det nu två hanhundar att tinga, för den hugade. Vid intresse är det bara att fråga, så ger jag all information jag kan. Med andra ord, välkommen med förfrågningar!

Valpen med blått halsband är Pia´s Niño Francisco och och valpen med grönt halsband är den som är störst i kullen, det är Pia´s Niño Benito. Valpen med gult halsband är Pia´s Chicka Maya och valpen med rött band är Pia´s Chicka Francesca. Tikarna är INTE till salu.

121004

Mulet, 11° C.

De som ringer 3 - 4 signaler och tror jag ska hinna svara, har inte lätt att komma fram till mig. Det är kanske 1 gång på 10 som jag hinner fram till telefonen på så få signaler.

Dessutom är jag tacksam om folk inte ringer före klockan 10 eller efter 20. Tack!

121003

Klarblå himmel, regn på kvällen, 8° C.

Det finns några vuxna hundar av liten modell som söker nya hem. Vänligen kontakta mig vid intresse så ska jag förmedla kontakt till hundägaren.

Inget Internet idag.

121002

Klarblå himmel, 8° C. Regn på eftermiddagen. Uppklarnande på kvällen.

Våra vackra Akira och Leonardo åkandes i bilen.

121001

Mulet, 11° C.

En bild på husets minsta familjemedlemar.

Arkiv