Piaskennel

121105

Mulet, 5° C.

Nu har jag fått besked att de som höll mitt webhotell för tre webhotell sedan, kommer låta stänga min hemsida den 14:e november. Dröm om min förvåning då hemsidan försvann idag...

121104

Mulet och disigt, nästan dimma, 9° C.

Ingen internet mottagning igår eftermiddag till och med idag på morgonen.

121103

Mulet, 8° C.

På grund av en trasig bil så fick vi ställa in våra planer på Chihuahua aveln, planer som fastställdes för över 1 ½ år sedan. Bilen var gammal och jag och bilen har i alldeles för stor utsträckning nyttjas för rena "taxi" tjänsterna på sistone, vilket till sist ledde till dess kolaps, detta tillsammans med mina avelsplaner för både York och Chihuahua. Mycket tragiskt alltihop.
Mina desperata försök att få tag i annan hanhund till Chihuahuan i alla fall, gick i stöpen. Efter att försökt tagit kontakt med ca 30 olika kennlarn / hanhundsägare och INTE ETT ENDA SVAR så var det nu för sent... Inte ens de jag tog kontakt med för 3 dagar sedan har svarat ännu. Vad är det med folk? De vill kanske inte ha parningar på sina hanhundar?

P g a denna olyckliga parningsresa så blev också Taros leverans uppskjuten, så vi får rå om honom ytterligare en vecka, vilket är oss kärt.

121102

Det sista av snön har regnat bort på eftermiddagen.

Idag är Pia´s Niño Francisco bokad. Nu är det av Chihuahua bara Pia´s Niño Benito som letar ett gott hem.

Vi letar fortfarande ett bra hem till Pia´s Feliz. Någon som förstår sig på hundar och en som kommer ha Feliz resten av hans liv. Han ska inte behandlas som en människa, han ska vara med sin familj och han ska inte bli en vandringspokal. Han ska bli älskad, inte ingorerad. Han ska bli kramad, inte avvisad och nedslängd på backen i regnväder. Vi har haft många väldigt underliga människor som spekulant till honom, men vi vill att han får ett BRA hem som är beredd att ta honom till sitt hem och sitt hjärta, för evigt. Är det för mycket begärt?

En bild på vår lilla Japanese yngling.

Arkiv